Tim's bedroom 5e 4 - Collège Henri Dunant

Tim’s bedroom 5e 4

- Format PDF Enregistrer au format PDF

Classe de 5e 4 :

Friday, January 16th

Nous avons fait un exercice en anglais. Il fallait illustrer la chambre d’un garçon nommé Tim. Sa chambre représente sa personnalité et ses goûts. Nous sommes partis d’une description écrite :

There are two huge posters on the walls and a helmet on the bed. There’s a shelf above the bed with lots of medals and cups ! And there are lots of Cds on his desk and a guitar on the floor. There’s a bedside table next to the bed and a rug on the floor. There is a lamp on the ceiling and a wardrobe next to the bedside table. And last but not least, there is a cat on the bed.

Task 1 : Nous avons donc fait une illustration commune, plusieurs d’entre nous ont participé.

Bed/bin/wardrobe : Howeina
Poster on the left : Djamaldini
Poster on the right : Mohamed
Cds/room/Bedside table/school bag : Sara
Shelves/Door : Noémie
Desk/Helmet/Lamp/cat/Light switch : Aliénor
Cups/medals : Gaetan
Guitar : Carole
Rug : Emilson
Tablet/bedside lamp : Alex
Socks : Melda
Trousers : Samya

Task 2 : Ensuite, nous avons interprété la personnalité de Tim. Voici quelques exemples :

Sara :

« Tim likes music and he really likes biking. He likes playing guitar, he has one and he won lots of cups and medals. He likes listening to music a lot because he has lots of Cds on his desk. »

Julie :

« Tim is a sporty boy and he likes listening to music and playing guitar. Tim loves bikes and he has cups and medals, »

Répondre à cet article

modération a priori

Attention, votre message n’apparaîtra qu’après avoir été relu et approuvé.

Qui êtes-vous ?
Ajoutez votre commentaire ici

Ce champ accepte les raccourcis SPIP {{gras}} {italique} -*liste [texte->url] <quote> <code> et le code HTML <q> <del> <ins>. Pour créer des paragraphes, laissez simplement des lignes vides.

Ajouter un document

Suivre les commentaires : RSS 2.0 | Atom

Police pour dyslexie ?
Interlignage double ?